•   Leverans för närvarande 3-5 dagar

  •   Fri frakt över 599 kr (ej grill)

Köp- och leveransvillkor Addelundbergs.se

Välkommen till Addelundbergs AB, org.nr. 556768-2835, nedan kallat Adde Lundbergs.

Hos oss kan du tryggt handla glas, porslin och inredning. Vi är medlemmar i Trygg E-handel och nedan finner du våra köp- och leveransvillkor.
Här ska det vara enkelt att handla utan överraskningar.

Vi erbjuder våra kunder.

  • Fri frakt vid köp över 599 kr, grillar dock undantagna.
  • Enhetsfrakt från 59 kr.
  • Returfraktsedel för enkel retur.
  • Öppet köp 30 dagar.
  • Tydlig kassa där alla kostnader framgår. Inga otrevliga överraskningar för dig som kund.
  • Alla priser på sidan är inklusive moms.
  • Kundtjänst med telefon samt e-post.
     

Leveransvillkor

Beställningar levereras dagligen från oss. Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar.

Som kund kan du i kassan enkelt välja det fraktsätt som passar dig. Vi erbjuder leveranser med Postnord.

Adde Lundbergs levererar endast inom Sverige och alla prisangivelser avser svenska kronor, SEK

Vi levererar inte till personer under 18 år utan målsmans tillåtelse.

Postnord

Mypack collect - Levereras till utlämningsställe alternativt postbox, du väljer själv. Postens leveranstid är normalt 1 dag, 2 dagar norr om Hudiksvall samt Gotland och 3 dagar norr om Boden. Avvikelser kan förekomma och ligger utom Adde Lundbergs kontroll
Postnord Hemleverans - Du aviseras av Postnord och väljer en dag, tid som passar dig för leverans, dagtid 08-17. Leveranstiden normalt 2-4 arbetsdagar beroende på var i landet försändelsen ska levereras.

 

Kostnad för leverans
  • Enhetsfrakt om 59 kr.
  • Fri frakt vid köp över 599 kr, grillar undantagna
  • Grillar skickas med hemleverans, kostnad 599 kr
  • Hempaket 299 kr
Leveransförsening

Om Adde Lundbergs inte kan leverera inom utsatt tid kontaktas kunden utan dröjsmål och meddelas, om så möjligt, uppskattad leveranstid. Kan Adde Lundbergs inte heller åtgärda eventuella fel inom skälig tid och leveranstid är av väsentlig betydelse, har kunden rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar.

Outlöst försändelse

Om du inte hämtar ut ditt paket inom föreskriven tid, normalt 14 dagar, och det går i retur till oss debiterar vi er kostnaden för vår hantering av varorna.

Mypack Collect - 199 kr
Mypack Hempaket - 399 kr

Skadad försändelse

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom trettio (30) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. När du öppnar förpackningen se till att vara försiktig så du inte skadar förpackningen onödigt mycket. Om produkten eller förpackningen har skadats på något sätt, så har ordinarie säljvärde minskat, har Adde Lundbergs rätt att dra av det minskade värdet på det belopp som ska returneras till dig som konsument.

För företagskunder gäller ingen ångerrätt.

Du kan använda konsumentverkets ångerblankett, hittas här.

Retur av produkt

Hos Adde Lundbergs ska det vara enkelt att returnera en vara.

  • Du som kund betalar returfrakten. Används vår returtfraktsedel debiterar vi 89 kr i samband med att kreditering sker. Du kan som kund själv välja annat retursätt.
  • Bifoga följesedeln tillsammans med returen.
  • Skicka tillbaka produkten i orginalkartong.
  • Meddela oss hur du önskar återbetalning.
  • Skriv gärna orsak till retur.
  • Presentkort återbetalas ej i pengar utan ersätts med nytt presentkort.

Det är du som kund som ansvarar för att returen är ordentligt emballerad och att varan inte skadas i transporten. 
 

Returadress

Vår returadress är:

Addelundbergs AB
Industrivägen 2
311 32 Falkenberg

Återbetalning

Återbetalning av returnerad vara sker med samma betalsätt som användes vid köp och sker senast 14 dagar efter det att returen mottagits av oss. Hela beloppet för varan, inkl frakt, moms och andra avgifter återbetalas, returfrakt undantaget.

Produkter som ej kan returneras

Vissa produkter är undantagna returrätt, t.ex. hygienartiklar och livsmedel.

 

Reklamation

Som kund har du tre års reklamationsrätt. Reklamation anmäls så snart felet borde ha upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt skada/defekt.

Vid reklamation kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Min vara var sönder när jag fick den, vad gör jag?

Kontakta vår kundtjänst och beskriv felet. Vid kontakt bifoga gärna bild/text som beskriver felets natur. En transportskadad produkt ska anmälas till Adde Lundbergs inom 2 månader efter mottagandet.
Skicka aldrig tillbaka en vara till oss innan du pratat med oss eller fått bekräftelse via e-post. Ersättning vid reklamation kan bestå av att få en ny produkt, delar av eller hela produkten utbytt, alternativt få hela eller delar av beloppet återbetalt.

Saknad vara

Om en vara skulle saknas vid leverans kontakta vår kundtjänst så hälper vi dig.

Vid tvist.

Adde Lundbergs följer Allmäna Rekomenndationsnämndens rekommendationer


Vid en tvist kan du gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel.
Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att produkten fungerar.

Retur vid reklamation

Adde Lundbergs betalar returfrakten vid reklamation

 

Betalning

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.

Att beställa och betala via Qliro är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:

  1. Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank
  2. Qliro faktura med 14 dagar som betalningsvillkor
  3. Qliro Konto och Qliro Delbetalning
  4. Kortbetalning med VISA eller MasterCard

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost. 

Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det

betalningsalternativ som passar dig. Börja med att välja om du vill betala före eller efter leverans. Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter. 

QLIRO FAKTURA 

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Betalningsuppgifterna skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet. Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och

behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla

ditt önskemål om 14 dagars kredit. För mer information om Qliros villkor klicka här.

QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE” 

Köp nu - Betala Senare

Ränta 0 %

Uppläggningsavgift 19 kr.

Inga ytterligare avgifter tillkommer.

Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp. Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.

Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

QLIRO KONTO & DELBETALNING

När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt

betalningssätt.

Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en

månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under

delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld. 

 

Delbetalningsalternativ 

Följande alternativ finns för delbetalning:

 

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. 

Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och

behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här.

Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation. 

KORTBETALNING

Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS. För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/

Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.

Så här går det till:

1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.

2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på

kortinnehavaren.

Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.

3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.

4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.

5. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.

 

DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY

Handla och betala direkt från ditt bankkonto. Banker som Trustly stödjer: SEB, Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Länsförsäkringar, Danske Bank, Skandia, ICA Banken och Forex Bank.

Så här går det till:

1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan

2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med BankID eller

säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning

3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet

4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut 

BETALNING VIA SWISH

Genomför ditt köp med betalning genom Swish. Efter att du har bekräftat ditt köp i kassan samt angett ditt mobilnummer kommer du få möjlighet att välja betalsättet Swish. Vid val av betalsätt Swish måste du öppna Swish appen i din telefon. Följ därefter instruktionen i telefonen för att genomföra köpet. När betalningen är godkänd kommer du automatiskt att skickas till sidan för orderbekräftelse. Notera att du även måste ha ett giltigt Bank-id installerat för att kunna genomföra ett köp genom Swish.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i dataskyddsförordningen GDPR.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Kontaktuppgifter till oss:

Postadress:

Addelundbergs AB

Södra Storgatan 10

332 33 GISLAVED

Mail: info@addelundbergs.se
Telefon: 0346-216745

Org.nr.: 556768-2835
Godkännd för F-skatt

Sätesadress:

Addelundbergs AB
Södra Storgatan 10
332 33 GISLAVED

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla

Presenttips

Produkter

Information