•   Butik sedan 1930
  •   Snabb leverans (1-3 dagar)
  •   Fri frakt över 499 kr (ej grill)
  •   Öppet köp 30 dagar

Köp- och leveransvillkor Addelundbergs.se

Välkommen till Adde Lundbergs Present & Inredning AB, org.nr. 556706-5700, nedan kallat Adde Lundbergs.

Hos oss kan du tryggt handla glas, porslin och inredning. Vi är medlemmar i Trygg E-handel och nedan finner du våra köp- leveransvillkor.
Här ska det vara enkelt att handla utan överraskningar.

Vi erbjuder våra kunder.

  • Fri frakt vid köp över 499kr, grillar dock undantagna.
  • Enhetsfrakt från 59kr.
  • Returfraktsedel för enkel retur.
  • Öppet köp 30 dagar.
  • Tydlig kassa där alla kostnader framgår. Inga otrevliga överraskningar för dig som kund.
  • Alla priser på sidan är inklusive moms.
  • Kundtjänst med telefon samt e-post.
     

Leveransvillkor

Beställningar levereras dagligen från oss. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar.

Som kund kan du i kassan enkelt välja det fraktsätt som passar dig. Vi erbjuder leveranser med Postnord samt DHL.

Adde Lundbergs levererar endast inom Sverige

Vi levererar inte till personer under 18 år utan målsmans tillåtelse.

Postnord

Mypack collect - Levereras till utlämningsställe. Postens leveranstid är normalt 1 dag, 2 dagar norr om Hudiksvall samt Gotland och 3 dagar norr om Boden. Avvikelser kan förekomma och ligger utom Adde Lundbergs kontroll
Postnord Hemleverans - Du aviseras av Postnord och väljer en dag, tid som passar dig för leverans, dagtid 08-17. Leveranstiden normalt 2-4 arbetsdagar beroende på vart landet försändelsen ska levereras.

DHL

Service Point - Levereras till utlämningsställe. Normalt 1 dag, 2 dagar norr om Hudiksvall och Gotland, 3 dagar norr om Boden.
Paket - Erbjuds endast företagskunder. Levereras endast till företagsadress. Utkörning ingår. Normalt 1 dag, 2 dagar norr om Hudiksvall och Gotland, 3 dagar norr om Boden.
Hemleverans - Du aviseras av DHL och väljer en dag, tid som passar dig för leverans, dagtid 08-17. Leveranstiden normalt 2-4 arbetsdagar beroende på vart landet försändelsen ska levereras.

Kostnad för leverans
  • Enhetsfrakt om 59 kr.
  • Fri frakt vid köp över 499kr, grillar undantagna
  • Grillar skickas med hemleverans, kostnad 299kr
  • Hempaket 299kr
  • DHL företagsleverans 99kr
Leveransförsening

Om Adde Lundbergs inte kan leverera inom utsatt tid kontaktas kunden utan dröjsmål och meddelas om så möjligt uppskattad leveranstid. Kan Adde Lundbergs inte heller åtgärda felet inom skälig tid och leveranstid är av väsentlig betydelse, har kunden rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar.

Outlöst försändelse

Om du inte hämtar ut ditt paket inom föreskriven tid, normalt 14 dagar, och det går i retur till oss debiterar vi er kostnaden för vår hantering av varorna.

Mypack Collect - 199kr
DHL - Servicpoint - 199kr
DHL-paket - 199kr
Mypack Hempaket - 399kr
DHL Hempaket (grillar) - 799kr

Skadad försändelse

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom tretio (30) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. När du öppnar förpackningen se till att vara försiktig så du inte skadar paket onödigt mycket. Om produkten har skadats på något sätt så har ordinarie säljvärde minskat och då har Adde Lundbergs rätt att dra av det minskade värdet på det belopp som ska returneras till dig som konsument.

För företagskunder gäller ingen ångerrätt.

Du kan använda konsumentverkets ångerblankett, hittas här.

Retur av produkt

Hos Adde Lundbergs ska det vara enkelt att returnera en vara, därför bifogar vi alltid returfraktsedel som du som kund kan använda.

  • Du som kund betalar returfrakten. används vår returtfraktsedel debiterar vi 89kr i samband med att kreditering sker. Du kan som kund själv välja annat retursätt.
  • Bifoga följesedeln tillsammans med returen.
  • Skicka tillbaka produkten i orginalkartong.
  • Meddela oss hur du önskar återbetalning.
  • Skriv gärna orsak till retur.
  • Presentkort återbetalas ej i pengar utan ersätts med nytt presentkort.

 

Returadress

Vår returadress är:

Adde Lundbergs Present & Inredning AB
Industrivägen 2
311 32 Falkenberg

Återbetalning

Återbetalning av returnerad vara sker med samma betalsätt som användes vid köp och sker senast 14 dagar efter det att returen mottagits av oss. Hela beloppet för varan, inkl frakt, moms och andra avgifter återbetalas, returfrakt undantaget.

Produkter som ej kan returneras

Vissa produkter är undantagna returrätt detta gäller t.ex. hygienartiklar och livsmedel.

Reklamation

Som kund har du tre års reklamationsrätt. Reklamation anmäls så snart felet borde ha upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt skada/defekt.

Vid reklamation kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Min vara var sönder när jag fick den, vad gör jag?

Kontakta vår kundtjänst och beskriv felet. Vid kontakt bifoga gärna bild/text som beskriver felets natur. Entransportskadad produkt ska anmälas till Adde Lundbergs inom 2 månader efter mottagandet.
Skicka aldrig tillbaka en vara till oss innan du pratat med oss eller fått bekräftelse via e-post. Ersättning vid reklamation kan besstå av att få en ny produkt, dela eller hela produkten utbytt, alternativt få hela eller delar av beloppet återbetalt.

Saknad vara

Om en vara skulle saknas vid leverans kontakta vår kundtjänst så hälper vi dig.

Vid tvist.

Adde Lundbergs följer Allmäna Rekomenndationsnämndens rekommendationer


Vid en tvist kan du gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel.
Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 10123 Stockholm
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att produkten fungerar.

Retur vid reklamation

Adde Lundbergs betalar returfrakten vid reklamation

 

Betalning

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

 

- Kortbetalning / Dibs

Vi accepterar betalningar från de vanligaste typerna av kort: VISA och MasterCard. Alla köp kopplas till Dibs (www.dibs.se) säkra betalserver vilket betyder att Dina kortuppgifter endast går till Dibs och till inlösande bank. Överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering. Webbutiken kan inte ta del av Dina kortuppgifter vilket ökar säkerheten för dig som kund.

 

- Swish

Adde Lundbergs accepterar även betalning med Swish. Med Swish betalar du din order enkelt och smidigt med bara ett klick.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Kontaktuppgifter till oss:

Besöksadress:

Adde Lundbergs Present & Inredning AB
Industrivägen 2
311 32 FALKENBERG

Mail: info@addelundbergs.se
Telefon: 0730-346 122

Org.nr.: 556706-5700
Godkännd för F-skatt

Sätesadress:

Adde Lundbergs Present & Inredning AB
Södra Storgatan 10
332 33 GISLAVED

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla

Presenttips

Produkter

Information