Välkommen till Addelundbergs AB, org.nr. 556768-2835, nedan kallat Adde Lundbergs.
Hos oss kan du tryggt handla glas, porslin och inredning. Vi är medlemmar i Trygg E-handel och nedan finner du våra köp- och leveransvillkor.
Här ska det vara enkelt att handla utan överraskningar.
Vi erbjuder våra kunder.
Beställningar levereras dagligen från oss. Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar.
Som kund kan du i kassan enkelt välja det fraktsätt som passar dig. Vi erbjuder leveranser med Postnord samt DHL.
Adde Lundbergs levererar endast inom Sverige
Vi levererar inte till personer under 18 år utan målsmans tillåtelse.
Mypack collect - Levereras till utlämningsställe. Postens leveranstid är normalt 1 dag, 2 dagar norr om Hudiksvall samt Gotland och 3 dagar norr om Boden. Avvikelser kan förekomma och ligger utom Adde Lundbergs kontroll
Postnord Hemleverans - Du aviseras av Postnord och väljer en dag, tid som passar dig för leverans, dagtid 08-17. Leveranstiden normalt 2-4 arbetsdagar beroende på var i landet försändelsen ska levereras.
Service Point - Levereras till utlämningsställe. Normalt 1 dag, 2 dagar norr om Hudiksvall och Gotland, 3 dagar norr om Boden.
Paket - Erbjuds endast företagskunder. Levereras endast till företagsadress. Utkörning ingår. Normalt 1 dag, 2 dagar norr om Hudiksvall och Gotland, 3 dagar norr om Boden.
Hemleverans - Du aviseras av DHL och väljer en dag, tid som passar dig för leverans, dagtid 08-17. Leveranstiden normalt 2-4 arbetsdagar beroende på vart landet försändelsen ska levereras.
Om Adde Lundbergs inte kan leverera inom utsatt tid kontaktas kunden utan dröjsmål och meddelas, om så möjligt, uppskattad leveranstid. Kan Adde Lundbergs inte heller åtgärda eventuella fel inom skälig tid och leveranstid är av väsentlig betydelse, har kunden rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar.
Om du inte hämtar ut ditt paket inom föreskriven tid, normalt 14 dagar, och det går i retur till oss debiterar vi er kostnaden för vår hantering av varorna.
Mypack Collect - 199 kr
DHL - Servicpoint - 199 kr
DHL-paket - 199 kr
Mypack Hempaket - 399 kr
DHL Hempaket (grillar) - 799 kr
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom trettio (30) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. När du öppnar förpackningen se till att vara försiktig så du inte skadar förpackningen onödigt mycket. Om produkten eller förpackningen har skadats på något sätt, så har ordinarie säljvärde minskat, har Adde Lundbergs rätt att dra av det minskade värdet på det belopp som ska returneras till dig som konsument.
För företagskunder gäller ingen ångerrätt.
Du kan använda konsumentverkets ångerblankett, hittas här.
Hos Adde Lundbergs ska det vara enkelt att returnera en vara.
Det är du som kund som ansvarar för att returen är ordentligt emballerad och att varan inte skadas i transporten.
Returadress
Vår returadress är:
Addelundbergs AB
Industrivägen 2
311 32 Falkenberg
Återbetalning av returnerad vara sker med samma betalsätt som användes vid köp och sker senast 14 dagar efter det att returen mottagits av oss. Hela beloppet för varan, inkl frakt, moms och andra avgifter återbetalas, returfrakt undantaget.
Vissa produkter är undantagna returrätt, t.ex. hygienartiklar och livsmedel.
Som kund har du tre års reklamationsrätt. Reklamation anmäls så snart felet borde ha upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt skada/defekt.
Vid reklamation kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Kontakta vår kundtjänst och beskriv felet. Vid kontakt bifoga gärna bild/text som beskriver felets natur. En transportskadad produkt ska anmälas till Adde Lundbergs inom 2 månader efter mottagandet.
Skicka aldrig tillbaka en vara till oss innan du pratat med oss eller fått bekräftelse via e-post. Ersättning vid reklamation kan bestå av att få en ny produkt, delar av eller hela produkten utbytt, alternativt få hela eller delar av beloppet återbetalt.
Om en vara skulle saknas vid leverans kontakta vår kundtjänst så hälper vi dig.
Adde Lundbergs följer Allmäna Rekomenndationsnämndens rekommendationer
Vid en tvist kan du gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel.
Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att produkten fungerar.
Adde Lundbergs betalar returfrakten vid reklamation
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ, som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout, är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10 000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11 458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Adde Lundbergs accepterar även betalning med Swish. Med Swish betalar du din order enkelt och smidigt med bara ett klick.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Postadress:
Addelundbergs AB
Södra Storgatan 10
332 33 GISLAVED
Mail: info@addelundbergs.se
Telefon: 0346-216745
Org.nr.: 556768-2835
Godkännd för F-skatt
Sätesadress:
Addelundbergs AB
Södra Storgatan 10
332 33 GISLAVED