Välkommen till Addelundbergs AB, org.nr. 556768-2835, nedan kallat Addelundbergs.
Hos oss kan du tryggt handla glas, porslin och inredning. Vi är medlemmar i Trygg E-handel och nedan finner du våra köp- och leveransvillkor.
Här ska det vara enkelt att handla utan överraskningar.
Vi erbjuder våra kunder.
Beställningar levereras dagligen från oss. Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar.
Som kund kan du i kassan enkelt välja det fraktsätt som passar dig. Vi erbjuder leveranser med Postnord.
Addelundbergs levererar endast inom Sverige och alla prisangivelser avser svenska kronor, SEK, inklusive moms
Vi levererar inte till personer under 18 år utan målsmans tillåtelse.
Mypack collect - Levereras till utlämningsställe alternativt postbox, du väljer själv. Postens leveranstid är normalt 1 dag, 2 dagar norr om Hudiksvall samt Gotland och 3 dagar norr om Boden. Avvikelser kan förekomma och ligger utom Addelundbergs kontroll
Postnord Hemleverans - Du aviseras av Postnord och väljer en dag, tid som passar dig för leverans, dagtid 08-17. Leveranstiden normalt 2-4 arbetsdagar beroende på var i landet försändelsen ska levereras.
Om Addelundbergs inte kan leverera inom utsatt tid kontaktas kunden utan dröjsmål och meddelas, om så möjligt, uppskattad leveranstid. Kan Addelundbergs inte heller åtgärda eventuella fel inom skälig tid och leveranstid är av väsentlig betydelse, har kunden rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar.
Om du inte hämtar ut ditt paket inom föreskriven tid, normalt 7 dagar, och det går i retur till oss debiterar vi er kostnaden för vår hantering av varorna.
Mypack Collect - 199 kr
Mypack Hempaket - 399 kr
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom trettio (30) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. När du öppnar förpackningen se till att vara försiktig så du inte skadar förpackningen onödigt mycket. Om produkten eller förpackningen har skadats på något sätt, så har ordinarie säljvärde minskat, har Adde Lundbergs rätt att dra av det minskade värdet på det belopp som ska returneras till dig som konsument.
För företagskunder gäller ingen ångerrätt.
Du kan använda konsumentverkets ångerblankett, hittas här.
Hos Addelundbergs ska det vara enkelt att returnera en vara.
Det är du som kund som ansvarar för att returen är ordentligt emballerad och att varan inte skadas i transporten.
Returadress
Vår returadress är:
Addelundbergs AB
Södra Storgatan 10
332 33 GISLAVED
Återbetalning
Återbetalning av returnerad vara sker med samma betalsätt som användes vid köp och sker senast 14 dagar efter det att returen mottagits av oss. Hela beloppet för varan, inkl frakt, moms och andra avgifter återbetalas, returfrakt undantaget.
Vissa produkter är undantagna returrätt, t.ex. hygienartiklar och livsmedel.
Som kund har du tre års reklamationsrätt. Reklamation anmäls så snart felet borde ha upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt skada/defekt.
Vid reklamation kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Kontakta vår kundtjänst och beskriv felet. Vid kontakt bifoga gärna bild/text som beskriver felets natur. En transportskadad produkt ska anmälas till Addelundbergs inom 2 månader efter mottagandet.
Skicka aldrig tillbaka en vara till oss innan du pratat med oss eller fått bekräftelse via e-post. Ersättning vid reklamation kan bestå av att få en ny produkt, delar av eller hela produkten utbytt, alternativt få hela eller delar av beloppet återbetalt.
Om en vara skulle saknas vid leverans kontakta vår kundtjänst så hälper vi dig.
Addelundbergs följer Allmäna Reklamationsnämndens rekommendationer
Vid en tvist kan du gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel.
Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att produkten fungerar.
Adde Lundbergs betalar returfrakten vid reklamation
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.
Att beställa och betala via Qliro är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:
Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.
Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det
betalningsalternativ som passar dig. Börja med att välja om du vill betala före eller efter leverans. Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter.
QLIRO FAKTURA
Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Betalningsuppgifterna skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet. Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och
behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla
ditt önskemål om 14 dagars kredit. För mer information om Qliros villkor klicka här.
QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE”
Köp nu - Betala Senare
Ränta 0 %
Uppläggningsavgift 19 kr.
Inga ytterligare avgifter tillkommer.
Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp. Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
QLIRO KONTO & DELBETALNING
När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt
betalningssätt.
Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en
månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under
delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.
Delbetalningsalternativ
Följande alternativ finns för delbetalning:
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och
behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.
Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
KORTBETALNING
Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS. För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/
Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.
Så här går det till:
1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på
kortinnehavaren.
Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.
5. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.
DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY
Handla och betala direkt från ditt bankkonto. Banker som Trustly stödjer: SEB, Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Länsförsäkringar, Danske Bank, Skandia, ICA Banken och Forex Bank.
Så här går det till:
1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan
2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med BankID eller
säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning
3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet
4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut
BETALNING VIA SWISH
Genomför ditt köp med betalning genom Swish. Efter att du har bekräftat ditt köp i kassan samt angett ditt mobilnummer kommer du få möjlighet att välja betalsättet Swish. Vid val av betalsätt Swish måste du öppna Swish appen i din telefon. Följ därefter instruktionen i telefonen för att genomföra köpet. När betalningen är godkänd kommer du automatiskt att skickas till sidan för orderbekräftelse. Notera att du även måste ha ett giltigt Bank-id installerat för att kunna genomföra ett köp genom Swish.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i dataskyddsförordningen GDPR.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Postadress:
Addelundbergs AB
Södra Storgatan 10
332 33 GISLAVED
Mail: info@addelundbergs.se
Telefon: 0346-216745
Org.nr.: 556768-2835
Godkännd för F-skatt
Sätesadress:
Addelundbergs AB
Södra Storgatan 10
332 33 GISLAVED